My Love Story

My Love Story

Friday, March 25, 2011

Andai . .

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.

Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.



Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

p/s : fikir-fikir kanlah. . =)

Sunday, March 6, 2011

.bosan.dan.happy.

As salam tuk semua~~ So, how about ur weekend??
Hope everything ok yaw! ;) ME?? as usual, i hangout for a while with mizan.
Just spend time n enjoy my allowance!hahaha. ;D

Baca je tittle post aku tu, mcm pelik kn. Yela, org slalu wat tittle post mesti (-)ve & (+)ve an.
hehehe. apa pun. lantak la.hahaha. ;D Esok dah bermula hari yang "BOSAN" tau kenape? esok KEJE DOE!!! nama je keje, padahal ari2 macam x keje. TAP kalo JAGA OFFICE tu kire keje jugak la kn?? HAHAHAHA ;dd

Esok juga, kakak saya pergi out station kat Terengganu. Sangat jauh ok. =.=" Dah la tinggalkan aku 2hari kat umah sorang2. mmmmmm~~ sanad SEDIH ok! T.T Anak buah pon ikut skali, so kalo da ikut tu, maid (kak ani) akak saya pon ikut skali. itu lagi sedih!!! Y.Y saya SORANG2 kat rumah??? TAU TAK??

And then abg ipar pon sangat2 la BUSY dgn keje. So, conclusion. SEMUA busy dgn KERJA KERJA & KERJA! Tinggal la saya sorang2 kat umah. Walaupun cuma 2hari. mmg terasa sunyi. ok. :(
Saya harap saya mampu menghadapinya.

Nak diceritakan lagi, untuk 2hari tu mmg bosan la. sdh la keje bosan. blk keje org xde kat umah, lagi lagi bosan. Yela, selalu ada gak anak buah nk maen2~~

Tap disebabkan hanya 2hari. saya sanggup. sebab HARI RABU nanti My Family come here stay 1 week FOR HOLIDAY!!! Wwwweeeeeeee~~~ ^.^V sangat excited ok! everything da planned. just tggu hari je. Insy'allah saya nak amik cuti selama 2hari je. boleh kn?? *wink2* actually xnk cuti. TAP ini peluang nk spend time dgn family! What i can do?? Dah lama xjumpe~~ SO, CAN I??? :(






this have been set at my calender! ;)


So, itulah cerita hari yang bosan dan perasaan yg gembira. =)
Hope this week everything is fine. And everyday is a great day for us.
That's all for this time.
See at the next posts! ;)

Wasalam.

Tuesday, March 1, 2011

.my.prince.charming.

As Snow White bites into her apple
Cinderella loses her glass shoe
Beauty transforms her beast
I realize my fairy tale has finally come true

You are my Prince Charming
And I am your Princess locked away
Lost way up in the highest tower
Never seeing the light of day

Many knights had tried
To break me free from this cage
But the monster that lives here
Was far too filled with rage



I forgot what it was like to laugh
And how it felt just to smile
Sitting in this tower crying
Lost in my strong denial

Then once upon a time
A brave prince dared to rescue me
For all the pain and unhappiness
He plainly could see

He came up to my prison
And he showed me everything
That I forgot what possible
Things I forgot happiness could bring

Well my Prince Charming
Ive been in love with you thereafter
So now we're together until the end
Living happily ever after

i love you my prince Hamizan Noh =)