My Love Story

My Love Story

Monday, December 27, 2010

practical

hYep2! lama xbkak blog ngee~~ :DD Lagi sng ckp, lama xon9 larh. Sejak bbrape hari ni, asyik busy, bkn sbb pe, busy pon sbb slalu blk Johor tmpat family abg ipar~~ huhu.
Actually, sbnrnyer nk cter psal my practical, akhirnya, terjawab sdh smua jawapan~~ =)
Alhamdulillah~ mmg sgt2 rsau ble urus bnder ni, saat2 akhir. Nilah akibatnya kn da sruh urus awal2. Actually bkn pe, mls nk urus, sbb time tu result xkluar lagi. takot2 la ader kantoi paper kn. tgk2 result pon ok, so, ble urus tu, last minute la plak kn. Dah, mls nk cte sal tu. Yg pntg skg ni, da dpt dah pon. Saya rasa practical saya ni mmg plg besh~~~ =) dan ingatlah, rezeki tu ada dmna2~~ ^.^ mcm tu la yg saya lalui skrg. I apply byk2 tempat, kre jauh gak la, ttbe yg dpt dkat dgn rumah je~~ bukankah itu sesuatu yg baik~~

Saya dapat praktikal kat Construction Firm. Actually comp. ni khas tu renovation, for example, office yg nk renovation dlman. comp. ni la yg wat. Dekat je dgn area rumah. Jln kaki 5 minit da smpai. and you know what, i got elaun, xla byk, atleast ader la jugak income, hjung2 bln, blh savings duit.rm400 sbulan, kre ckup la. actually practical, siyes mmg ssh nk dpt elaun, but saya dpt terima je la~~ ngee~~ terbaek kn? =) Byk benefit yang saya dapat praktikal dekat dgn umah ni.

1. Xde kluar duit for transport. (jln kaki je, excersice haha)
2. Xde kluar duit for lunch. (blh blk umah mkn :p)
3. Kerja bermula kul9:00 - kul 5:00 (blh bgon lwat. haha.)
4. Dapat elaun tiap bulan.


Terasa bhagia plak kn mcm ni. Insy'allah dgn kesenangan/rezeki yg allah bagi ni. Saya buat sehabis baik tuk praktical saya. insy'ALLAH~~ amin~~ semoga segalanya berjalan dgn baik smpai tempoh habisnya praktikal saya~~ =)

Lagi 1 yg wat saya rsa sgt2 besh, abis on time ni, sal duit pinjaman pt saya. Lpas ni saya da xde abiskan duit 500 for ostel, sbb dah duk umah. Wah! blh save duit larh sem ni. Tmbah, duit elaun, btmbah2 savings. so, duit, blh la d'uruskan dgn baik. insy'allah. Dan shopping itu, sdh bermain2 d'minda. ngahahaha. :pp Actually, nk smpan duit ckit tuk blnje my family nti, wah! excited gler, next year bulan MARCH. ALL my family akan dtg b'cuti kat sini slma seminggu~~ weee~~~ :D nk jmpe mak, ayah, adik2, abg~~ REALLY REALLY REALLY MISS U ALL so MUCHHH~~~ mmmmmmmmmuuuuuuuaaaaaaaaaahhhhhhhhh~~~~~~ ;)

Tmpat practical da slesai, in this week,kna uruskan registration kat kolej plak. xtau nk reg bpe hb. nti2 la pk. waaa, rindu ma kwn2~~ ;( mau ketemu!!! And for now, i need tu make preparation for my report, buat draft pon ok la. sbb kalo nk tggu abis praktikal, dah xde masa, nk wat slide lagi, huhu. payah la.dah la bgi seminggu je~~ huhu~~ Neway, GUD LUCK LINA for PRACTICAL!!! ^.^

Lepas ni lagi banyak cabaran, insy'allah saya akan jalani dgn baik~ doakan saya ok! ;)
Bubbye!

p/s : really miss n LOVE my papa~~ =)

No comments:

Post a Comment