My Love Story

My Love Story

Friday, July 2, 2010

Masak

Hari ini saya telah memasak! hahah ! Rasa besh plak . . . dpt msak msakan sdri . . hohoh . . Recipe arini ialah 'Telor Dadar Mayonis'.  Oleh kerana TERINGIN nk mrasa mcm iklan dlm tv, tu yg memasak utk dri sdri ! Semalam my papa yg masak, tap hanya mmpu melihat dia makan smasa kteorg skype ! So, saya pon apalagi, masak la kononny' hohoh. . Yer la, da blk ostel nti mmg akan jrg nk msak, gpon mmg xde tmpat msak . . huhuh . . dan saya hya msak utk dri sdri shja!!! hahaha. . . ;p


Tad msak2, kesengalan dtg lak tetibe, siap ler amik pic2 . . . bler da xde keje, mmg tu la jad'nyer! ;)))




Ini lah bhan2 pntg yg perlu ader :




1. Yg tu Mayonis, saya memilih perisa Barat, yer la mayonis byk plihan ! So, tplg nk plih aper.
2. Utk mkn sorg saya amik 2 biji telor shja.
3. Sosej n Cili merah yg d'hiris.
4. Mestilah minyak kn, mcm mne nk msak ! garam, ajinomoto tdk perlu dtrgkn ;))
5. Itu mknan tmbhan saya, buah oren sbgai pncuci mulut ! sdap! ;))
6. abaikan shaja, ble da lapar. .sng nk msak mstilah MEGGI RUSKI ! sbgai tmbhan jgak ! ;p
7. Yg tu KFC, tggal 1 je. .huhu. .yg x beshny', beli yg BLACK PEPPER. . .sgt tdk mmenuhi slera saya. ;(( kerana hanya d'goreng garing dan hanya ditabur black pepper dluarny' . .better mkn crispy lgi sdap ! ;))


Dah lpas tu, msak la kn. . .rasanya mmg SEDAP, rsa BERLEMAK. . . nyummy2~
So, sape yg blum CUBA, TRY TEST. . .blhla mencuba. . .mmg SEDAPPPP! ;))


Saya tdk mengepost telor yg da siap, krana ia sgt COMOT! hahahah . . .


Itu saja ingin saya kongsi!
Check it out ! ;))

2 comments:

  1. cdapnye tlor~

    hehe.mama dh mcm chef~lps ni blh a wat rncgn mama~

    hehe.byk btol mama mam~n megi..2 yg sakit prot 2~

    cian mamaQ crit brit~jgn mam megi 2 lg syg~

    mama~nnt next time..msak utk papa plak ye?~

    hehe.nyam2~~

    ReplyDelete
  2. hahaha. . .

    rncgan pe lak ni?
    rncgn sengal blh x?

    HAHAHAHA .. .

    chef? tdk mgkin !
    sbb saya tdk mahir mmsak lagi! ;))

    Ssshh~ npe bgtau !
    yer, saya xnk mkn megi lgi laps ni. . =(

    mask tuk papa?

    blh2~

    BILANG SAJA BILA KAU MAU! <> ;p

    ReplyDelete