My Love Story

My Love Story

Saturday, May 22, 2010

Ceritaku. .

Hidup memang x selaluny' indah. . .kadang2 apa yang kita miliki, xkan menjadi milik kita.
Aku dah cukup merasakanny'. x mampu nk hadapi untuk ke-2 kali. 3bln aku bagai nak gila! rsa bgai btahun2. Tap bagi aku itu 1 pgjaran bgiku. Apa yg pentg adalah skrg. Aku da bertemu dgn s'org llaki yang mmpu myygi aq, terima buruk serta kekurangan ku. itu sdh memadai. tahan dgn pragai aku yg degil, kras kpla. . .itulah dia my papa.

Tap pada masa yg sma aq perlu mmkirkan org s'kliling ku, ada segelintir yg tdk menyukai ku.
Hanya sedikit salah faham yg brlaku, d'sbbkan hal itu, aku asyik d'prsalahkan. mcmlah aku melakukan dosa yg plg besar, pling hina & keji. Ini brlaku hanya krna peristiwa yg blh dikategorikn 'MENIPU'. Mayb aku juga yg slah krna trlalu EMO. Tap bila d'fkirkan blk, knapa dri awal lgi tdk d'trgkn, tdk d'jlaskan bgaimana hbgn 'KAMU' mcm itu, mcm ini, ceritakan sglny' kpdaku. . .agar aku fham keadaan sbnar. Mayb aku takkan kata apa2. . .Ini tdk, bila aq mula berang, marah, smua menyalahkn ku! menggelabah! itulah, inilah. . . Tiada pun yg mnrgkn sglany' pdaku.

Lagi tersentap bila org kita sayang 'MENIPU' hanya kerana s'org 'KAWAN'. Aku mengetahui pun krna aq yg mmaksa, mahu 'DIA' b'sikap jujur kpdaku. aKu mngis apabila dia mengaku. Dan sgt terkejut bila 'DIA' kata 'DIA' begayut dgn 'ORANG' itu! Apa semua ni?? mlm 2 ckp, jom tdo. .
ngantkan tdo la. Entah knpa bila hati tergerak nk kol dia. . .kol2 hp x angkat. . .kalo tdo pon takkan x dgr hp byi. . .n mustahil hp 'SILENT'. Entah brapa kali miskol la. Kol uma bkn xdpt tap 'NETWORK BUSY'. Slpas bbrpa jam aq trma msj, 'Sori tad kol xdgar, fon 'SILENT'! Aku mula rsa lain pastu bgi alasan 'mayb xdpt kol uma besa a ka uma ader bdk2, maybe drg maen2 tlfn, n maybe wayar x btol' . . . aq trsa nk senyum, pda msa yg sma airmata aku da mla mgalir. . aku cuba pcya apa yg dia p'rktakan. tap aq tau 'DIA' memang menipu. . .

aQ prcya apa yg dprkatakn. aQ brtnya kpda abgku, 'Kalo network busy knpa? abg aQ mjwb 'sbb tgah koling ar, 2 yg tak dpt kol, knpa? aQ mula curiga. aQ brtya kpda 'DIA' dia mengaku yg sbnar! 'Kenapa hany krna s'org 'KAWAN' ? knpa aQ yg prlu 'DITIPU'! Kalo anggap kawan Just tell the truth! mayb aq blh trma, katakan yg sbnar walaupun pahit! knpa prlu tpu?? knapa?? Kalo ckap awal2 tad xpe, i kol kawan i? susah sgt ke?? ni da tipu baru nk mengaku?? xke rasa diri aku 'DIPERBODOHKAN'! mayb kalo aq x suh trus trg, smpai mati dia akan tpu aku 'HIDUP2!' Habis aku ni apa?? GF yg tiada perasaan bila bf menipu?? Kalo kawan pun apa salahnya terus terang, mayb aku akan faham, bohongla kalau aku cakap, aku tak marah. mstilah aku marah. tap x mengaku itu kawan dia, apa motif xnk bgtau aku? nk jaga hati aku? pliss la. aQ jenis lgi suka terus terang dari dah la x terus trang, menipu lgi. . .pe kes mcm 2? brpa byk dosa lgi nak bwat?? fkirkan bila kamu d'tmpat aku?? apa yg kmu lakukan?

Jika kamu mmpnyai hbgn yg baik, knpa dari dulu x mengaku. . 'aku suka kamu'! just say it. . . bila aku dengan 'DIA' skrg, aQ d'tuduh punca 'KAMU' x seperti dulu. . . Aku pernah kata kpda 'DIA' slapas kejadian itu : 'Kita ni sekadar GF & BF saja, msg2 punya hak untuk n'kwn dgn ssiapa, gunakanlah sebaik2ny' hak itu. Ramai org bkata 'DIA' takut GF, 'DIA' kena kongkong GF, GF 'DIA' secure sgt. Padahal aq tau knpa 'DIA' x seperti dulu. sbb yg paling ketara, kerna 'DIA' sgt menyesali perbuatanny'. Aku bkta kpdany' ' perkara dah berlalu, mls nk ungkit2 lagi, kamu bukanny' melakukn kesalahan besar, jadikan ia sebagai pgjran bagi kita, utk mjlni hdup dgn lbh baik lagi' 'DIA' hanya mampu mengis & memelukku~~aKu bisikkn padany' 'Aku marah kerana aKu mula menyayangi kamu~'

Tap keadaan menjadi lagi SUCKS! Semua mula x suka kepadaku, aku brkata kpdny' 'Jgn trlalu brsmaku, kamu masih punya ramai kawan yg boleh kamu luang masa bsma, bukan hya dgnku' Ini krna aku x tahan mendengar org mmburuk2 kn aku, mengata aku, mengumpat aku! cukup! aku dah x tahan! asyik aq yg d'prsalahkan! mengatakan aku mengongkongimu, mghlg kmu bkwn dgn kwn2 mu! aku x prnah melakukan semua itu! aku mengatakan semua itu kpadany' 'DIA' menangis dan melapkan airmataku, 'biarlah apa yg org hendak kata, kita tdk blh menutup mulut mereka, biar meraka bsgka buruk kpdamu, tap aku tahu siapa kamu yg sbnar, aku tahu sikap kamu yg sebenar, itu adalh lebih pntg, ini 'JALAN' yg aku pilih dan kamu adalah 'PILIHANKU', aku tahu mereka semua akan mengerti'

Mulai saat itu aku hormati keputusanny' . . . hari2 yg kami lalui mnjdi lebih baik. . .dan apa pun prkara buruk yg d'prkatakn aku anggap itu merupakn 'kekuatan' ku untuk menjalani idup dgn tabah. Kutukan apa pun, aku anggap 'basi'. biarlah org mengata aku, bagi aku, dalam dunia ni kita kena sedar, ada 'ORG' yg menyukai kita & ada 'ORG' yg x menyukai kita!

Setiap org ada sebab t'sndri dlm melakukan sesuatu. Dan aku percaya disebalik yg brlaku pasti ada HIKMAH-Nya. Kita manusia biasa, dalam kehidupan kita harus memilih jalan yg terbaik untuk hidup kita. Dan beringatlah bahawa manusia itu tdk lari dri melakukan kesilapan.
Selain itu, jgn bersangka buruk kpda org lain, dan hormat keputusan ss'org. Nasihat ini aku tujukan untuk diri sdri juga, I'M NOT A PERFECT PERSON! mudah2 an aq dpt mjlani kehidupan yg lebih baik pada masa akan datang mayb yg lebih mencabar!

nukilan Marlina Asmara

No comments:

Post a Comment