My Love Story

My Love Story

Thursday, May 20, 2010

budak kecil. . .

Aku tiba di tempat yang dituju. . . Halaman kampung dengan udara yang segar, sangat menyamankan. aku memerhati keadaan sekelilingku. . .aku merasa selamat, bahagia. . . Kerana ia sama seperti kampungku~~ Aku hanya berkata dalam hati. Tiba2 seorg bdk kecil datang brlari2 anak ke arah ku. . .lalu mengatakan 'Kakak cantik', aku hanya tersenyum melihat gelagat ank kcil itu. . .sungguh comel! aku berkata dlm hati. sorg bdk dgn hya memakai selipar, seluar pendek & tshirt dan rmbut bertocang kemas. .aku sgt menyukai kanak2~~ bagiku mereka adlh anugerah yg x ternilai. . .
Aku membawany' dduk di sebuah pondok kecil bergelak tawa dgnny'. . .alangkah bhgiany' saat itu. . .aku mmbriny' 1 kotak mnuman dan sbgkus keropok, alagkah manisny' senyuman yg d'ukirkan. . . .membuatku lebih menyayanginy'. . .dinikmatinya dengan penuh selera. . .aku hany mengusap2 rmbutny dgn lmbut. . . .hati kecilku berkata "Ya ALLAH, sungguh besar ANUGERAH yang KAU berikan kepada HAMBA2 -Mu, SYUKUR itu harus dilafazkan atas NAMA-Mu"


Aku memulakan bicara, menanyakan mna ibuny' . . .dia mjwab 'ada d rumah', ku bertanya lagi 'ayah ?' dia hnya mmandangku dan berkata 'mak kata, ayah dah tak ada, dia dah pergi jauh, mak kata lagi, tuhan sayangkan ayah saya, itulah ayah saya terpaksa pergi' aku rasa salah menanyakn soalan itu. . .itu lah lumrah kehidupan setiap yang hidup pasti akan pergi KEPADA-Nya. Aku membygkan jika aku skrg mggntikan tmpat bdk kecil itu. . .yang hanya ada ibu, tetapi tiada kasih sayang seorg ayah. . . .

Ya ALLAH, budak itu tidak tahu pun apa mksud yg d'prkatakanny'. . .bdk kecil yg hanya tahu bermain, ketawa, menangis. . .walaupun pun begitu, ia mmbri kesan yg mndalam dlm diriku. . . Aku harus menghargai IBU & AYAH yang masih ku miliki~~~ dan aku sedar mereka lah ANUGERAH YANG TAK TERNILAI dlm hidupku. . .tiada ssiapa yg mampu menggantikan tempat itu.


AKu pergi berlalu dgn mengenggam tgan ank kecil itu menuju ssuatu jalan yag luas & dsinari cahaya. . .bertemankan gelak tawa & senyuman. . .

Akhirnya aku tersedar dari mimpi yg indah itu. . .
dengan mengambil wudu', aku solat subuh krna tepat pada waktuny' . . . .

Dlm DOAKU :

"YA ALLAH AQ BERSYUKUR ATAS ANUGERAH YANG KAU BERIKAN. SESUNGGHNYA,
AQ PERLU MENGHARGAI APA YG KU MILIKI & SETIAP KEJYAAN ITU ADALAH MILIK-
MU. SETIAP APA YANG TERJAD ATAS KEKUASAAN-MU, ATAS KEIZINAN-MU. YA ALLAH ENGKAU AMPUNKANLAH HAMBAMU INI YANG PENUH DGN DOSA, KAU BERIKANLAH PETUNJUK-MU AGAR DAPAT KU MENITI JALAN LURUSMU DGN KEIMANAN. ENGKAU AMPUNKANLAH DOSA IBU BAPAKU, DOSA GURU2 KU, DOSA KAUM KERABATKU, DOSA KAWAN2KU, DOSA2 UMAT ISLAM DI MULA BUMI INI. SSNGGUHNY' KAU MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA MENGASIHANI. . . . .Amin Ya Rabbal Alamin"

Aku hanya mampu menitiskan airmata di atas sejadahku. . .dan aku merasa DIA bersamaku dan merupakan PENDENGAR yg SETIA. . . . =)


* mimpi itu mempunyai maksud yang tersendiri. .


nukilan Marlina

No comments:

Post a Comment